top of page

FRAKT OG RETUR

Fraktpolicy

Retningslinjer for frakt har en rekke fordeler for både deg og kundene dine. Noen av disse fordelene er at folk vil ha større sannsynlighet for å handle hos deg hvis du har tydelige retningslinjer for frakt, slik at det ikke oppstår spørsmål rundt dine leveringstider eller -prosesser.
 
Hva bør som regel dekkes i retningslinjene for frakt?
 
1.   Behandlingstid for bestillinger.
2.   Fraktkostnader
3.   Innenlandske og internasjonale fraktalternativer
4.   Potensielle tjenesteavbrudd
 
Forklaringene og informasjonen gitt her er bare generelle forklaringer, informasjon og eksempler. Du bør ikke stole på denne artikkelen som juridisk rådgivning eller som anbefalinger angående hva du egentlig bør gjøre. Vi anbefaler at du søker juridisk rådgivning som kan hjelpe deg å forstå og hjelpe deg i opprettelsen av dine retningslinjer for frakt.

Retur og bytte

Nettbaserte virksomheter som selger produkter er pålagt å vise til deres retningslinjer for retur og refusjon.
 
Dette er viktig for å overholde forskrifter om forbrukervern. Det unngår krav fra kunder som ikke er fornøyde med produktene de kjøper.
 
Vær oppmerksom på at mange nettsider som omhandler salg av fysiske varer, oppretter retningslinjer for refusjon som et eget dokument. Vanligvis inkluderer dette flere instruksjoner og informasjon om prosedyrene for retur og refusjon.
 

Forklaringene og informasjonen gitt her er kun generelle forklaringer, informasjon og eksempler. Du bør ikke oppfatte denne artikkelen som et juridisk råd eller som anbefalinger angående hva du faktisk bør gjøre. Vi anbefaler at du søker juridisk rådgivning som kan hjelpe deg å forstå og hjelpe deg i opprettelsen av dine retningslinjer for refusjon/retur.
 

bottom of page